Kuopuksen usko isän kaikkitietävyyteen alkaa murentua.Hän kysyi isältään erään puun nimeä.Puu kasvoi Lintulan luostarin pihassa ja siinä oli tummat hyvin erikoisen muotoiset lehdet.Minä en tiennyt nimeä eikä isäkään, mutta hän sanoi hyvin vakuuttavasti että se on Kaunohanhikki.

Opettaja olikin sanonut että sen nimistä puuta ei ole olemassakaan.Nyt isä on pöhkö j hölmö ja uuno- ihan oikein sille.

Minäkin olin vähän aikaa hölmö toisessa asiassa, mutta sitten opettaja olikin sanonut että äiti on oikeassa. Kerroin näet että Hilja asuu Hatun takan Piilossa.Hilja todellakin asuu Pohjois-Karjalassa Hattuvaaran takana Piilo-nimisessä kylässä. Olisikohan joku pohjanmaalainen opttaja tiennytkään tälläistä asiaa?

Tänään sain isännältä kiitosmaininnan kasvisruuasta.Panin kaikki pakasteesta löytyneet joulun laatikkoruuat kattilaan ja kuumensin. Tuli siis peruna-porkkana-lanttusosekeitto. Olimme myös kolmevuotiaan Viljamin syntymäpäivillä.Syötiin kakkua ja kolmionmuotoista näkkäriä.Sitä on ihan meidän kaupassa vaikken tiennytkään. Kakun jälkeen juhlittava sanoi: Juhlat on nyt ohi. Voitte mennä. Kunpa näin selväsanainen meininki olisi muissakin bileissä!

Kreikan äänestysuutisista tuli mieleen että sitä minäkin äänestänyt vuosien varrella monta kymmentä kertaa. Pitäisikin olla että kahdellakymmenelläviidellä leimalla saisi toisen äänen tai kymmenen äänestyskerran jälkeen saisi vähän verohelpotusta.Eiköhän aktiivisuus lisääntyisi!

Politiikasta puheenollen, olen huomannut että vanhenevat julkkikset, joiden suosio alkaa jo hiipua, ovat hoksanneet että eduskunta on hyvän eläkkeen paikka. Heidän kuviaan näkyy valien alla mainoksissa pitkät rivit. Esimerkiksi: Äänestä minua, minulla on siniset silmälasit, tai: Peukuta fasessa, olen näyttelijä jo toisessa polvessa! No, en äänestä, en tykkää biiseistäsi. Ja en peukuta, näyttele sinä vaan, katson sinua televisiosta.Toisaalta, ei eläkeläisellä ole aikaa istua kaiket päivät Tv-n edessä.

Joistakin on tullut julkkiksia vasta vaalien myötä. Esimerkiksi Teuvo Hakkarainen on niin suosittu omissa piireissään että voinee kohta pikku pöhnässä paukutella vaikka puhemiehen nuijaa. Voi Teuvo, hyvistä sahureista on puute, pysyisit vaan sorvin ääressä. Ns. sivistyneistöön pyrkiessä tulee vaan moitetta moitteenperään. Kunnon työmies saa enemmän kiitosta. Minä ainakin nostan hattua Sari Sairaanhoitajalle joka hoivaa omaistani ja "Edvin" Linkomiehelle, joka huolehtii pihani lumien poistosta.

Vähän talvista on olo ollut tässä tuulisessa ja kylmässä alkukesässä.Olen pärjännyt hyvin pysyttelemässä sisätiloissa ja pukeutumalla lämpimästi.Tehkää samoin!